TV 4 AB

TV4 Interaktiv och blocket.se i samarbete

Pressmeddelande   •  Sep 15, 2003 09:01 CEST

TV4 Interaktiv lanserar nu en ny privatmarknadsplats på Internet- tv4.se/kopochsalj. Den nya köp- och sälj-sajten är ett samarbete med blocket.se, som är Sveriges största privatannonsmarknad på nätet. Samarbetet innebär att TV4 köp och sälj blir en aktör med ett omfattande utbud av annonser. Privatannonsören kan vid bokningstillfället enkelt välja att exponera sin annons på både TV4 text-tv och TV4 köp och sälj

- Vi har länge saknat ett bra komplement på internet av vår privatannonsering på text-tv. När vi nu tar steget känns det självklart att det sker genom ett samarbete med blocket.se. Samarbetet förenklar annonseringsmöjligheten på text-tv och Internet på ett tydligt sätt, man kan säga att vi paketerat en färdig mediamix för privatannonsörerna, säger Kajsa Medin Hansen, vd TV4 Interaktiv.

Privatannonsörerna på TV4 köp och sälj kommer också att kunna ladda ner bilder och annonsen kommer att exponeras på blocket.se:s hela nätverk.

- TV4 Interaktiv blir en stark partner för blocket.se. Samarbetet erbjuder privatpersoner ännu fler möjligheter att annonsera framgångsrikt med blocket.se och TV4 Interaktiv, säger Pierre Siri, vd för blocket.se.

För mer information kontakta:
Kajsa Medin Hansen, vd TV4 Interaktiv, 08-729 07 13.
Pierre Siri, vd blocket.se, 0705-25 26 26