David&Niklas

Två amerikanska succémärken lanseras i norden på Copenhagen Fashion Fair

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2009 14:13 CEST

Med en hög design, unika modeller och god kvalitet, men till ett pris som dagens konsumenter är villiga att betala har de Los Angeles-baserade märkena Tulle och Cloth Logic dubblerat sin försäljning de senaste åren. Nu lanseras de till de nordiska konsumenterna på Köpenhamns modemässa.

I takt med att världsekonomin blivit alltmer osäker har kundernas inköpsbeteende ändrats det senaste året. Man är inte längre lika villig att betala höga priser för kläder. Konsumenterna letar istället efter trendmedvetna märken som erbjuder god kvalité till lägre priser. "De amerikanska butiker som förstått den här konsumenttrenden och modifierat sitt produktsortiment har varit mycket framgångsrika och knappt märkt av den lågkonjunktur som USA befunnit sig i de senaste åren" säger Trisha Kiblinger, försäljningschef i USA.

Cloth Logic är den manliga motsvarigheten till romantiska, vintage-inspirerade ultra-feminina Tulle. Kollektionen vår/sommar 2010 är en skräddad linje med tidsenliga inslag där varje enskilt plagg lever upp till Cloth Logics paroll: unik design med funktionalitet och kvalité.

Optimism och framtidstro präglar s/s 2010 hos Tulle. Fokus ligger på det feminina modet med urbana detaljer samt tydliga referenser till det sena 60-talet och tidigt 90-tal. Spontanitet är ett nyckelord och designen leker med mönster och skärningar på ett okonventionellt sätt.

Under Copenhagen Fashoin Fair presenteras vårens och sommarens kollektionerna i Pavilion i Termial-2 och under augusti öppnar en ny butik på trendiga Södermalm i Stockholm som kommer att fungera som showroom för de båda märkena.

För mer information vänligen kontakta:

DAVID&NIKLAS | David Glassel | +46730 51 3277 | david@davidniklas.com

Tulle och Cloth Logic är två amerikanska märken från Los Angeles som idag har mer än 2000 återförsäljare i USA och Kanada och omsätter årligen 13 Miljoner US Dollar. Tulle och Cloth Logic riktar sig mot kvinnor respektive män som vill ha trendiga plagg med hög kvalitet men inte nödvändigtvist har lust att lägga ut tusenlappar för en rock eller en tröja. http://www.tulle4us.com/