Cykelhörnan

Två anrika cykeladresser blir en

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2017 11:45 CEST

En dag under 2010 åkte Jörgen förbi Tågagatan 76, i ett område där han växte upp på 60-talet. Han mindes tillbaka och såg lokalen där han en gång köpte sin första cykel, nu var lokalen nerlagd. Jocke som han kallas, har under stora delar av sitt liv jobbat med tranpsortmedel på två hjul och nu ville han sätta cykeln på kartan igen. Under maj månad öppnade man upp småskaligt med endast begagnat och reperationer. Stadens äldsta cykelverkstad var nu tillbaka. Sedan dess har verksamheten utvecklas och åter blivit en central mötesplats på Tågaborg. Fokuset har alltid varit på service, kvalité och väletablerade svenska cykelmärken.

Under 2017 tar alltså Cykelhörnan steget och öppnar även upp på en av adresserna i Helsingborg, mest anknyta till cyklar. Hälsovägen 35 blir adress för en ny butik. På adressen har verksamhet med cyklar bedrivits sedan 70-talet. Det blir samma stil och samma atmosfär som på Tågagatan. Affären kommer sälja Monark, Crescent, Skeppshult och Pilen. Alla märken har sin verksamhet här i Sverige.

"-Jag är väldigt stolt över denna möjligheten. Samtidigt vill jag passa på att tacka alla kunder som stöttat och hjälpt oss bygga upp verksamheten. Nu ser vi framåt och mot en spännande framtid" säger Jörgen Magnusson.

Cykelhörnan öppnar inom de kommande dagarna alltså upp på Hälsovägen 35. Här kommer Jocke tillsammans med sambon Lotta fortsätta utveckla sin verksamhet.

Öppettider är
Måndag till Torsdag 10.00 - 18.00 ( Lunch 12.30-14.00)
Fredagar 10.00 - 17.00 ( Lunch 12.30-14.00)
Lördagar 11-14.00

För kontakt
Mob: 0705345848

Din lokala cykelverkstad har funnits på platsen sedan 1930. Här sätter vi service och kvalitet i fokus. Kom in till oss på Tågagatan 76-78!