Lorensbergs Organisationskonsulter AB

Två konsultföretag blir ett - och hjälper organisationer över hela världen!

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 15:08 CET

Vi är så stolta över att kunna meddela att Lorensbergs Organisationskonsulter AB har förvärvat Communicate. Båda dessa framgångsrika företag grundades på nittiotalet och har bistått många av Sveriges mest välkända företag med att utveckla sina färdigheter inom ledarskap, kommunikation och förändring.  Förvärvet gör det möjligt för Lorensbergs att ta ett kliv in på den internationella arenan.

Lorensbergs är idag framgångsrika inom kommunikation- och ledarskapsträning, facilitering och ytterligare konsulttjänster. Communicates tillskott av språkexpertis för Lorensbergs kompetens till en ny nivå.

”Vi vill förändra hur människor kommunicerar i organisationer”, säger Malin Morén, VD för det nya Lorensbergs. ”Vi vill utveckla vårt sätt att jobba med kommunikation, medarbetskap, ledarskap och facilitering genom att använda virtuell teknik och över språk- och kulturbarriärer. Och det är särskilt viktigt i tider av stora förändringar. Med det här förvärvet kan vi åstadkomma detta på en mycket bredare internationell basis”.

”Genom samgåendet av våra respektive team, kommer vi att fokusera på tre områden. För det första kommer vi att kombinera Lorensbergs kunskap om grupputveckling, kommunikation, facilitering och ledarskap med Communicates kunskaper om språk och kulturer, för att därmed bli en helhetsleverantör för företag som vill förbättra interaktion och samarbete i organisationen.”

”För det andra skapar vi verktyg, koncept och produkter för dem som brinner för att förbättra möten och träning i en virtuell värld.  Och för det tredje kommer vi att vara en välbehövlig resurs för stora organisationer som vill bli framträdande på en internationell marknad.”

”Vi har samarbetat med Communicate vid många tillfällen tidigare och nu välkomnar vi Anki, Susann, Anna, Chris och hela konsultteamet till Lorensbergs.”

Susann Bäckman Lind, VD på Communicate, säger: ” Vi ser verkligen fram emot alla möjligheter detta för med sig och vi är övertygade om att vårt samgående kommer att gynna våra kunder. Många av våra kunder anlitar redan oss båda och uppskattar vår höga kvalitet och vårt kundfokus.  Och för dem som bara känner till en av oss, kommer det nya Lorensbergs att innebära en mycket spännande partner inom träning och utbildning.”

Lorensbergs är ett konsultföretag med stor kunskap och erfarenhet när det gäller grupputveckling, ledarskap, facilitering, språk och interkultur. Med denna kompetens i vårt team kan vi förbättra våra kunders interaktion och samarbete i organisationen, både i Sverige och globalt.