Universal Music Sweden

TVÅ LÅTAR MED REBECCA & FIONA I KOMMANDE AVSNITT AV TV-SERIEN GOSSIP GIRL

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2012 16:43 CEST

Det är nu officiellt att svenska duon Rebecca & Fiona har inte mindre två låtar med i den sista säsongen av prisbelönade amerikanska TV-serien "Gossip Girl". "Gossip Girl" är en dramaserie som kretsar kring ett antal unga människor på New Yorks priviligerade Upper East Side och har rullat på amerikansk TV sedan 2007. I höst är det dags för den sjätte och sista säsongen och två av Rebecca & Fionas låtar kommer att vara med i serien, en i premiär-avsnittet som sänds i USA den 8 oktober och en i det tredje avsnittet som sänds 22 oktober. Vilka låtar det blir är ännu inte officiellt.

Duon är själva väldigt nöjda. "Aaaaaah, det är min dröm att ha med en låt i Gossip Girl!" säger Fiona om deras musikaliska medverkan. "Helt SJUKT!" säger Rebecca.

Igår blev det dessutom officiellt att Rebecca & Fiona nomineras till Svenska Musikförläggareföreningens pris för "Årets genombrott". Utöver detta används Rebecca & Fionas "Dance" i Googles senaste reklamfilm för Project Glass, http://youtu.be/30Pjl31cyDY

Rebecca & Fiona befinner sig just nu på Asien-turné, ikväll spelar de i Dubai och turnén tar dem sedan vidare till bl.a Jakarta, Manila, Beijing och Singapore

Svenska inspelningar är en del av Universal Music, som är Sveriges och världens ledande musikbolag med representation i hela 71 länder. Universal Music i Sverige är helägda av Universal Music Group. Under huvudetiketten återfinns en mängd framgångsrika, klassiska skivmärken som bl.a. Motown, Interscope, Stockholm Records, Def Jam, Polar, Verve och Deutsche Grammophone.