Författare Gunnar Fossmo

Böcker av Gunnar Fossmo

Pressmeddelande   •   Dec 27, 2013 18:46 CET

Författare Gunnar Fossmo´s senaste bok handlar om två ungdomar som träffas i Sverige reser åter till Norge där nu gränserna stänger helt mellan länderna på grund av andra världskriget bryter ut i Norge.
Tyska soldater bevakar alla gränser mot.......

titel : Maktlös står hon kvar / Gunnar Fossmo
språk SVENSKA
upplaga/år 1. uppl., 2007
ort/förlag Hörnefors/G A förlaget

gunnar@insertio.se

ISBN 9789185879335

www.adlibris.se

Författare Gunnar Fossmo

................................................................
WHIPLASH/PISKSNÄRT !

Gunnar Fossmo tar i sin bok upp angelägna problem som kan uppstå i samband med whiplashskador. Det övergripande problemet för författaren har varit att få omgivningen att förstå innebörden av hans whiplashskada och agera utifrån denna kunskap. Det handlar om såväl sjukvårdspersonal som anhöriga, arbetsgivare, arbetskamrater, försäkringsbolag, försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Han ger kortfattade beskrivningar om hur det känns att bli inte tagen på allvar: Beskrivningarna är korta redogörelser för författarens försök att komma till rätta med sitt liv efter olyckan 1969. I princip går han igenom de intressenter en whiplashskadade kommer i kontakt med efter har varit med om en olycka. De genomgående temat "att bli trodd av omgivningen" är ett problem för de flesta whiplashskadade. Omgivningen har ofta svårt att förstå vad en whiplash-skada innebär för en person, oavsett om personen är maka/make, släkting, arbetskamrat eller liknande. Dessutom skall bevisa försäkringsbolag och försäkringskassan att man mår dåligt och har en begränsad arbetskapacitet.

Titeln: Min Whiplash- och Jag

./Gunnar Fossmo ISBN 91-85516-104
språk SVENSKA

Utgiven:1994

Förlag: G A-förlaget/Hörnefors
gunnar@insertio.se

Boken säljes hos Adlibris  internetbokhandeln.

www.adlibris.se

whiplash