OSRAM

Två marknadsförare ser världen i ett nytt ljus

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2006 09:07 CET

Hundraåringen OSRAM AB växer stadigt och anställer ytterligare ett antal nya medarbetare på försäljningsbolaget i Haninge. under våren rekryterades bland annat två personer till marknadsvadelningen.

Denna gång har man valt ett par sjuttiotalister med marknads- och kommunikationskompetens men utan erfarenhet från belysningsbranschen. Efter ett halvår på plats är de varma i kläderna, Janne Stenberg ny aktivitetsansvarig och Paula Eklund, informatör. Janne är marknadsförare och ekonom och kommer senast från en produktchefsroll i läkemedelsbranschen medan Paula har en bakgrund som informationsingenjör och copywriter.
Som nyrekryterade på marknadsavdelningen kastades de in i ett högt tempo. OSRAM har en mycket positiv framtidsvision, nyheterna i produktsortimentet trängs i "röret". I maj möttes de dessutom av en hejdundrande 100-årsfest för jubilaren OSRAM AB.

"Som aktivitetsansvarig kommer jag att jobba för genomtänkta kampanjer och aktiviteter, utformade och initierade av OSRAM" säger Janne. "Det tror jag våra kunder kommer att tjäna på i längden".
"Produktsortimentet och de problemlösningar vi kan persentera är jätteintressanta, och det är ett härligt tempo i utvecklingen" konstaterar Paula. "LED och ljusstyrningsteknik är bara två exempel på områden som kan bli hur stora som helst".
Som marknadschef har Victoria Widén Andersson det övergripande ansvaret för rekryteringarna till marknadsavdelningen. Hon tror att det varit en klok satsning att ta in personer som inte tidigare arbetat med belysning. "Kunnigt, ungt marknadsfolk med andra influenser kan ge en bra injektion till vår avdelning."

Paula Eklund
E-post: paula.eklund@osram.se