Filmbiblioteket

Två medialeverantörer blir en!

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 10:53 CET

BTJ Sverige AB köper Filmbiblioteket, leverantör av film och spel till svenska bibliotek sedan 2004. Samtidigt ingår Bonver Entertainment Group AB, som drivit Filmbiblioteket, ett samarbetsavtal med BTJ beträffande inköp och logistik. BTJ:s mångåriga expertis inom bibliografiska tjänster och information kompletteras av Bonvers bakgrund som heltäckande film- och spelleverantör.

Samarbetet innebär en rad fördelar med fokusering på effektivisering av inköp, säkra leveranser och förbättring av utbudet av produkter och tjänster. Sveriges folk- och skolbibliotek kommer att få en komplett leverantör, vilket avsevärt kommer underlätta deras arbete.

Bonver kommer att samordna inköp, kampanjplanering och logistik för film och spel åt BTJ Sverige AB. Samtliga inköp av film och spel kommer att ske från Bonvers kontor i Borås.

"Tillsammans skapar vi förutsättningar för att växa och bli en bättre leverantör, men det viktigaste är att vi vill kunna möta kundernas önskemål på bästa sätt." – Anette Grönroos, Affärschef, BTJ Sverige AB

"Eftersom det varit två konkurrerande verksamheter har vi inte kunnat erbjuda varandras fördelar. I och med detta samarbete kan vi nu möta bibliotekens behov och önskemål på ett bättre sätt vilket också effektiviserar vår verksamhet. Alla får det bästa av två världar." – Jacob Versteegh, VD, Bonver Entertainment Group AB

Om BTJ Sverige AB

BTJ är den ledande leverantören av medietjänster (medieprodukter och informationstjänster). Våra tjänster förenklar och sparar resurser och pengar åt våra kunder. Vi kopplar samman fysiska eller digitala medier med informationen om dessa så att kunden finner rätt medier, i rätt tid och till rätt pris. Våra kunder är professionella användare, framför allt kunskaps- och forskningsverksamheter såsom bibliotek, universitet, företag och organisationer.

Kontakt BTJ Sverige AB

Anette Grönroos, Affärschef - anette.gronroos@btj.se - 046-180260

Om Filmbiblioteket

Filmbiblioteket är ett varumärke inom Bonver Entertainment Group AB som bedriver försäljning av film och spel med utlånings- och hyrvideorättigheter till folk- och skolbibliotek.

Kontakt Bonver Entertainment Group AB

Jacob Versteegh, VD - jacob.versteegh@bonver.com - 0709-760860