Svenska Dagbladet AB, SvD

Två starka aktörer blir ännu starkare tillsammans

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2003 15:02 CEST

Riksmedia och Svenska Dagbladet startar annonssamarbete

Den första november 2003 inleder Riksmedia och Svenska Dagbladet ett annonssamarbete. Riksmedia representerar sedan tidigare 60 lokala morgontidningar och tar nu steget till att även representera Sveriges tredje största morgontidning Svenska Dagbladet.

- Under de tre år som jag fått möjlighet att representera Riksmedia har vi drivit ett mycket starkt utvecklingsarbete. Ett arbete som resulterat i att vi lyckats förstärka vår produktportfölj rejält i form av en rad nya tidningssamarbeten. Att vi nu kan erbjuda våra kunder Sveriges tredje största morgontidning stärker naturligtvis vår ställning som samarbetspartner på riksmarknaden, säger Henrik Olsson, vd för Riksmedia.

Både Riksmedia och Svenska Dagbladet är två aktörer som framgångsrikt lyckats vända motgång till framgång och nu tillhör två av de mest offensiva företagen i mediabranschen.

- Företagen har utvecklats i samma riktning under de senaste åren. Tittar man närmare på våra bolag är det lätt att se vilka synergieffekter ett samarbete skulle resultera i, säger Leslie Marsden, marknadsansvarig på Riksmedia. Det känns fantastiskt inspirerande för oss att kunna presentera en produktportfölj bestående av 61 lokala morgontidningar, varav en är Sveriges tredje största morgontidning.

- Både SvD och Riksmedia har en mycket positiv utveckling och dagens överenskommelse stärker ytterligare bägge parter, säger Gunnar Strömblad, vd på Svenska Dagbladet. För riksannonsörerna innebär detta att man nu på ett enklare sätt kan komplettera sina kampanjer med Svenska Dagbladet, som alltmer stärker sin ställning i Stockholm.

För ytterligare information om samarbetet mellan Riksmedia och Svenska Dagbladet är du välkommen att kontakta:

Henrik Olsson, vd Riksmedia AB, t el: 08-566 266 00
Gunnar Strömblad, vd Svenska Dagbladet, tel 08-135000

Fakta om Riksmedia
Riksmedia representerar 61 lokala morgontidningar från Norrbotten i norr till Blekinge i söder.
Affärsidén är att erbjuda kvalificerad medieförsäljning till företag och organisationer som vill marknadsföra sina tjänster eller produkter över hela eller delar av Sverige.