Pixbo Wallenstam Innebandy

Två trotjänare lämnar Pixbo Wallenstam

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 11:42 CEST

Pixbo Wallenstam tar ny form inför nästa säsong. En form utan Isaac Rosén - sedan tidigare klar för Wiler Ersigen i Schweiz - och Kalle Brännberg, som båda varit frontfigurer i herrlaget under många års tid. Ofta i samma formation som radarpartners.

– Det kommer vara omöjligt att inte sakna dem. De är fantastiska människor, säger huvudtränare David Jansson.

Isaac Rosén spelar alltså vidare i Schweiz, men för Kalle Brännberg blir det ingen ny klubbadress på hög nivå.

– Ska jag spela på den här nivån krävs en fullständig satsning och helhjärtad inställning. Jag känner inte att jag har det, och tror därför att andra kommer göra jobbet bättre än mig, säger Kalle Brännberg.

Pixbo Wallenstams huvudtränare David Jansson bygger nu en trupp utan två spelare som varit synonyma med herrlagets spelsätt.

– Jag gillar båda två enormt mycket, har följt dem sedan gymnasietiden och hade gärna haft dem i laget många år till, men jag backar upp båda i besluten. Ledsen att klyscha till det, men det finns möjligheter här också. Grupprocessen blir jätteintressant och det öppnar möjligheter för andra. Vi kommer ha nya frontfigurer i den här truppen, säger Jansson.

Isaac Rosén ser fram emot äventyret i Schweiz, men öppnar för en fortsättning i den enda förening han representerat på seniornivå.

– I will be back! Men först ska jag vinna mot gubbarna i Czech Open, säger han.

Pixbo Wallenstam Innebandy bildades 1981 och deltar med sina dam- och herrlag sedan många år i innebandyns högsta serier med framgångsrika resultat. Föreningen bedriver även en omfattande ungdomsverksamhet med över 800 medlemmar och 40 seriespelande lag med bas i Mölnlycke, Härryda kommun.