Vodafone Sverige AB

Två Vodafone live-mobiler bland de tre mest sålda mobilerna

Pressmeddelande   •  Aug 12, 2003 10:08 CEST

Allt fler mobilanvändare vill kommunicera i bilder och ta del av mobil information i färg. Det visar Vodafones försäljningslista för juli, där de båda Vodafone live-mobilerna Sony Ericsson T610 och Sharp GX10i återfinns bland topp-tre och där åtta av tio mobiler på listan erbjuder användarupplevelser i färg.

- Vi kan konstatera att det stora intresset för Sony Ericsson T610 håller i sig samtidigt som Sharp GX10i klättrat högt på listan. Inte minst har kunderna visat stort intresse för Sharp GX10i:s goda möjligheter att ladda ner javaspel från live-portalen, säger Tommy Sundström vice vd för Vodafone Sverige och ansvarig för Vodafones butikskedja i Sverige.

- Åtta av de tio mobiler som finns på listan har färggränssnitt och erbjuder kommunikation i bilder via MMS. Det verkar som om juli månad, då vi svenskar av tradition skickar våra vykort och plåtar våra semesterbilder, ytterligare stärkt intresset för mobil bildkommunikation, säger Tommy Sundström.

Försäljningslista mobiltelefoner mars 2003, Vodafone
Fabrikat Modell Funktion Prisnivå*
1. Sony Ericsson T610 live!/GPRS/MMS/Färg Medel
2. Sony Ericsson T68i GPRS/MMS/Färg Låg
3. Sharp GX10i live!/GPRS/MMS/Färg Medel
4. Nokia 3510i GPRS/MMS/Färg Låg
5. Nokia 6610 GPRS/MMS/Färg Medel
6. Nokia 2100 Tal Låg
7. Sony Ericsson T310 GPRS/MMS/Färg Låg
8. Sony Ericsson T100 WAP/EMS Låg
9. Nokia 6100 GPRS/MMS/Färg Medel
10. Nokia 5100 GPRS/MMS/Färg Medel

*Baseras på mobiltelefonernas inköpspris.

För mer information kontakta:
Tommy Sundström, vice vd, Vodafone
Telefon: 0708-33 15 10, e-post: tommy.sundstrom@vodafone.se