Teem Communication AB

Tvåbarnsmamma & stjärnkock hjälper sportlovsfirare

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 15:23 CET

Ulrika Roth startar tillsammans med kocken Christian Hellberg matleveranstjänsten Lodger’s Bag som kommer att leverera matkassar med recept och frukostpaket till semestergäster i Sälen under hela skidsäsongen.

Idén till Lodger’s Bag fick Ulrika förra året när hon var i fjällen med familjen:

”Det finns ju en massa företag som levererar mat och recept direkt hem till dörren, men ingen som erbjuder en sådan tjänst på semestern. Men det är ju just då som man vill slappna av, slippa handla och tänka på menyer.”

Ulrika presenterade idén för stjärnkocken Christian Hellberg som till vardags är köksmästare på Griffins Steakhouse och som bland annat vunnit tävlingen Årets kock och nu lanserar de tillsammans Lodger’s Bag med specialkomponerade menyer.

”Maten ska vara sund, enkel att laga, men lite lyxigare och aningen mastigare än vanligt. Något som verkligen smakar gott efter en dag i skidbacken utan att vara för svårt eller storslaget” säger Christian Hellberg.

Maten kommer från en lokal ICA-handlare och körs ut till fjällstugorna på söndagar och måndagar mellan kl 14 och 20. Priset för en Lodger’s Bag med 5 middagar för fyra personer är 1100 kr på måndagar och 1150 kr vid söndagsleverans.

”Priset ska passa en vanlig semestrande familj. I en rundfrågning bland sportlovsfirare fick jag reda på att man lägger 2 000 kr eller mer på mat under skidsemestern. Det gör att våra priser känns riktigt konkurrenskraftiga och det var också målet”, säger Ulrika Roth.

För mer information om Lodger’s Bag, vänligen kontakta:

Ulrika Roth

Lodger’s Bag

Mejl: ulrika@lodgersbag.se

Lodger's Bag är en matkasse som levereras till dörren på din skidsemester. I kassen finns all mat (salt, peppar, rubbet) som du behöver för att laga 5 enkla, goda och fräscha middagar för 4 personer. Menyn är komponerad av stjärnkocken Christian Hellberg. Dessutom kan du välja till ett frukostpaket, så att ni även får frukostmaten levererad till stugan. Vi kör ut mat till Sälen med omnejd.