Lavea

TVÅL TILLVERKNINGEN ÄR EN AV DOM ÄLDSTA HANTVERKEN.

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2010 19:05 CET

Tvålar LAVEA är inte massproducerade utan tillverkade i små serier enligt gamla tillverkningsmetoder. Varje tvål är framtagen med omsorg för att motsvara högsta kvalitetskrav. Tvålarna innehåller inte kemiska allergi framkallande tillsatser eller konserveringsmedel och kan användas av allergiker och spädbarn. Den naturlig konserverande extrakt från grapefrukt frön torkar inte ut huden och orsakar inte allergibesvär, och dessutom eliminerar mer än 800 bakterier och virus.  Lavea som första företag introducerade extrakten i  sina produkter.
Naturliga extrakter och oljor som används i Laveas glycerintvålar erhålls i destillations processen av dem ömtåliga växtdelar (frön, blad, knoppar, blommor, etc.) Rena eteriska oljor är dyra att framställa, eftersom det behövs  stora mängder av dessa växtdelar.
Priser på eteriska oljor beror på vilken typ och mängd av råvaror  de används.  Mest värdefulla är en ren eterisk olja som  tillverkas enligt (ISO) standard.
Syntetiska oljor ( förfalskningar) av eteriska oljor  tillverkas i kemiska laboratorier.  Dem  luktar  likadan men har absolut inte samma värde som eteriska oljor.  För att hålla låga produktions kostnader  tillverkas tvålar och andra badprodukter,  på billiga syntetiska oljor. Dessa produkter  känns lättas igen på sin tunga och skarpa doft av parfym.

Högkvalitativa naturliga Lavea tvålar innehåller inga syntetiska ämnen. Tvålarna  verkar lugnande för huden och har en naturlig glycerin som hjälper huden att behålla sin naturliga fuktighet.

Tvålarna har unikt design och bevisad goda terapeutiska egenskaper.
Produkterna är certifierade enligt ISO standard som borgar för hög och jämn kvalitet utan miljöpåverkan och är dessutom inte testade på djur.

Känn er välkomna till en värld full av dofter, färger och läkande essenser. Våra tvålar är en del av naturen som kommer att behaga er varje gång dem används.

För produkt och försäljningsfrågor kontakta:

Lavea

Beata Nowinski