Oakwood Creative

Tweet till tweet lansering av Marshall Headphones!

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 11:40 CET

Oakwood Creative står bakom paketeringen av Marshall Headphones nya webbplats och e-handel. Marshall är Rock ‘n’ Roll och ska nu ta över världen med hörlurar i samma vinyl, spiralsladd och plugg som de klassiska förstärkarna. Hörlurarna lanserades över hela världen via Twitter och Facebook.

Hörlurarna, som kommer i två varianter, en klassisk kåpa och en in-ear-lur, släpptes exklusivt via Twitter och Facebook för försäljning på MarshallHeadphones.com. Hypen var total.

– Det märktes tidigt i lanseringen att det fanns ett stort intresse kring hörlurarna. Och det innan någon hade sett annat än förpackningen. I och med lanseringen tog det fantastisk fart och har hållit samma tempo. Det har varit ett tryck helt utan motstycke på både försäljningen och internetsnacket. Det är kul och se hur ordet om produkterna har spridigt sig med expressfart runt jorden från tweet till tweet säger Niklas Bergh, Creative Director för Marshall Headphones.

– Lanseringen skedde i två steg där vi började med en teaser-sajt för att väcka intresset, ryktet spreds snabbt via Twitter och Facebook-sidan fylldes snabbt med fans. Den viktigaste målgruppen i första lanseringen var alla Marshall-fans runtom i världen som spred ordet. I nästa steg lanserades den nya sajten som fungerar som en hemvist för varumärekt och e-handeln säger Sebastian Broms på Oakwood Creative.

Zound Industries är bolaget bakom Marshall Headphones och flera andra hörlurar som t.ex. Urbanears.

Länk till webbplatsen:

Länk till pressbilder:

Länk till pressmeddelande:

För frågor eller mer information, kontakta:
Sebastian Broms, Oakwood Creative, 08-120 33 141, sebastian.broms@oakwood.se
Niklas Bergh, Marshall Headphones, 070 656 78 37, niklas@zoundindustries.com

Oakwood Creative är en digital byrå. Med hjärtat i interaktivitet och digitalt skapar vi lösningar där innehållet är minst lika viktigt som form och teknik. Bland våra uppdrag !nns allt ifrån konceptuella kampanjer, designuppdrag till rena tekniska lösningar. Allt hänger ihop. Bland våra kunder kan nämnas ACO Hud, Universal Music, Sportamore.se, FrankDandy, Röda Korsets Ungdomsförbund, m.fl.