Kulturdirekt

Twine. Measure. Cut. En rit för sekulariserat land.

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2013 11:00 CEST

Ny föreställning från Teater Sláva.

TWINE. MEASURE. CUT. En rit för sekulariserat land.

Om botten i mig är botten i dig vad döljer sig då under livsträdets rot? Rottrådar, livstrådar, synapser… Vilken sträng är din? Hur starka är dina band?

I evighetens djup där dödsrikets flod rinner ut i livets källa, där tvinnas, mäts och fördelas existensen ur ödets garn. Ödesgudinnorna avgör människans lott och utan rättvisa eller
I en rit i och utanför tiden, i ett rum för andakt och kontemplation, i en musikalisk och visuell resa som passerar ordets gränser, där tar händelserna vid i en värld av skönhet och smärta.

Se trailen

Twine measure cut teaser from Teater Sláva on Vimeo.

Av och med: Maria af Klintberg, Viktoria Siwek, Elin Tisell
Regi: Micke Klingvall
Spelas: 4e maj PREMIÄR, 16e, 17e och 18e maj kl. 19 5e maj kl.18

Tonsalen, Kyrkogårdsvägen 2, Huddinge C
Kontakt: info@teaterslava.org, 08 551 705 17
www.teaterslava.org

____________________________________________________________________
Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholmsregionens kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.