Raketspel AB

Two Birds – nytt ordspel från Raketspel

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 10:43 CEST

Raketspel, en av Sveriges främsta utvecklare av webb- och mobilspel har lanserat ett nytt ordspel – Two Birds

Two Birds är ett enkelt och taktiskt ”hitta-ord-spel”, där två spelare turas om att plocka brickor. Det är inte alltid det längsta ordet som är det bästa – du måste försöka ta guldbrickorna och framför allt hålla koll på fåglarna…

Spelet blir mer och mer spännande ju längre en match pågår. Du måste tänka både ett och två steg framåt för att knipa åt dig segern.

Som en extra krydda använder Two Birds Raketspels egna League Center. Det är en plattform som låter spelarna gå med i ett ligaträd och spela nio matcher i veckan där de kämpar om att ta sig till toppdivisionen.

“Vi är ordspelsnördar här på Raketspel”, säger deras VD Johan Höglund. “Alfapet och liknande spel tar för lång tid och spel med tidspress är för stressiga. Så vi byggde det här spelet. Du spelar klart en match snabbt men har ändå gott om tid att klura på nästa drag. Vi är väldigt nöjda med resultatet!”

Högupplöst ikon, bilder från spelet och företagets logo kan laddas ner här: http://www.raketspel.se/presskit.zip

Länk till App Store: https://itunes.apple.com/se/app/two-birds/id642430555?mt=8

Om Raketspel

Raketspel har kontoret i Stockholm och har roat spelare sedan år 2000. Från början låg focus på webbspel och företaget har över 100 produktioner på sitt samvete. Idag är det 100% mobilspel som gäller.

Deras största framgång hittills är iOS-spelet “WordCollapse” som har över 2 miljoner nedladdningar.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Höglund, VD
johan@raketspel.se