VÅRØ

Two Year Vacation släpper vårens soundtrack

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2016 12:47 CEST

På fredag 22/4 släpps Two Year Vacations första EP betitlad "Dresscode: Safari", redan på förhand har folk uttryckt sin stora kärlek till EPn, där spåret "Love Will Come Back To You" spelas för första gången på P3, måndag 18/4. EPn har kallats för det perfekta vårsoundtracket likväl som det mest "excentriska bandet vi hört på länge" av bloggen Aupium. VÅRØ är oerhört stolta över att släppa detta stycke briljant popmusik och genom den sprida vidare VÅRØ-känslan.

EPn hörs bäst här: http://bit.ly/dresscodesafari

Trots att Two Year Vacation är baserade i Sverige, ett av världens gråaste länder (Osäker källa), så producerar de låtar som passar perfekt på din soldränkta semester. Med en drink i handen och inga problem så långt ögat når, så är det precis detta du vill lyssna på. "Tunes for your vacation", som de själva väljer att uttrycka det på utrikiska. Two Year Vacation är från Göteborg och består av Max Hessman, David Furbacken, Anton Tuvesson, Jonathan Westergren och György Barocsai.

Inspelad i Svenska Grammofonstudion
Mix: György Barocsai
Master: Hans Olsson Brookes
Omslag: Marie Herzog