Sparbanken Öresund AB

Tyck till om oss!

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 10:00 CET

Vi är stolta över att vi har fått mycket höga värden av både privat- och företagskunder i Svenskt Kvalitetsindex (SKI:s) årliga undersökning som mäter kundnöjdheten i bankbranschen. En separat undersökning för den skånska bankmarknaden visar nu dessutom att Sparbanken Öresund får högre betyg än samtliga storbanker i Skåne – ett resultat som vi gärna stoltserar med!

I den skånska undersökningen hamnar Sparbanken Öresund i topp med betyget 78 för privatkunderna och 73 för företagskunderna. Både värdena är högre än Handelsbanken, SEB, Swedbank, Nordea och Danske bank.

I den totala undersökningen som presenterades i oktober fick Sparbanken Öresund betyget 77,5 (skala 1-100) av privatkunderna. Detta kan jämföras med branschsnittet som ligger på 73. På företagsmarknaden fick Sparbanken Öresund också ett mycket bra resultat: 72,6 vilket kan jämföras 69,2 som är snittet i branschen.

Oavsett om du är nöjd eller inte vill vi gärna veta vad du tycker om oss. Med din hjälp kan vi bli ännu bättre, på både stort och smått. Vi blir glada om du vill ägna några minuter åt att betygssätta oss i Privata Affärers årliga undersökning ”Årets Bank”, som är Nordens största bankundersökning.

Till Privata Affärers undersökning "Årets Bank" >>

Självklart kan du också kontakta oss direkt och säga oss din mening. Tyck till här>>

Om Sparbanken Öresund

Välkommen till en bank som tänker annorlunda. Sparbanken Öresund bildades hösten 2010 när Sparbanken Finn och Sparbanken Gripen gick samman. Resultatet blev inte bara en ny bank, utan också en ny syn på vilken roll en bank ska ha, hur den ska betrakta omvärlden och hur den ska förhålla sig till sina kunder. Sparbanken Öresund verkar i västra Skåne och har en stark lokal närvaro med 35 bankkontor på 25 orter. Genom sina ägarstiftelser stöttar banken lokala projekt för barn och ungdomar, utbildning och forskning, kultur, idrott samt näringsliv. Sparbanken Öresund tror på oberoende rådgivning. Bankens rådgivare får ingen provision för sina rekommendationer.