Fraktjakt AB

Tycker du det är dyrt att skicka paket

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 09:02 CEST

Idag finns det en hel del företag på paketsidan som också vänder sig till privatpersoner. Det finns på så sätt en hel del pengar att spara genom att jämföra de olika transportörerna.

Det är inte alltid så lätt att förstå vad allt i fraktsammanhang betyder och framförallt inte lätt att veta vilka frakttjänster som finns när man ska skicka sitt paket.

Man kan nästan jämföra det med en försäkring där man måste läsa varenda rad på flera olika företags hemsidor för att få en överblick av vilken försäkring man egentligen har behov av, samtidigt vill man inte betala för mer än man behöver och det man behöver vill man betala minsta möjliga för. En frakttjänst har också olika villkor där man ersätts olika mycket om paketet skulle slarvas bort eller om innehållet skulle skadas under transporten.

Det finns tjänster på nätet som samanställer och jämför de flesta transportörerna och deras tjänster för att konsumenten på ett väldigt enkelt sätt ska få en överblick och framför allt möjligheten att kunna välja den frakttjänst man har behov av för stunden. Vissa paket måste helt enkelt komma fram dagen efter och då får det kosta lite mer medan vissa paket kanske kan dröja en dag extra och då kan man spara en hel del genom att välja en helt annan frakttjänst än den man normalt sätt brukar använda sig av.

• Fraktjakt ger kunden helt nya möjligheter att jämföra och fatta snabba beslut gällande fraktköp där de kan hantera allt från bokning och utskrift av fraktdokument till spårning av paket från alla de stora fraktleverantörerna, detta från ett enda ställe på nätet vilket är unikt, menar Joakim Ekström på Fraktjakt.

Fraktjakt.se hjälper både privatpersoner och företag att hitta ett lämpligt fraktalternativ när det är dags att skicka paket.

Kontaktperson: Joakim Ekström,  joakim@fraktjakt.se, www.fraktjakt.se

Fraktjakt AB

Fraktjakt AB utvecklar och driver webbplatsen www.fraktjakt.se, som både företag och privatpersoner använder för att hitta det snabbaste och/eller det billigaste sättet att skicka paket från valfri adress i Sverige till var som helst i världen. På några få sekunder jämför Fraktjakt alla tillgängliga frakttjänster på marknaden, och användaren har möjlighet att välja och köpa en frakttjänst direkt på webben.

Fraktjakt utsågs till Årets Skarpaste Web Entreprenör 2009 av IDG. Fraktjakt.se kom också med på Internetworlds lista över sveriges 100 bästa sajter år 2011.

Science Park, Gjuterigatan 9

553 18 JÖNKÖPING