Tykoflex AB

Tykoflex välkomnar Jonas Kempe som ny försäljningschef

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2019 08:34 CET

Jonas Kempe är sedan november, ny försäljningschef på Tykoflex AB. Han kommer närmast från Genesis IT där han arbetat som försäljningschef mot strategiska kunder.

-Vi är mycket glada att Jonas valt att fortsätta sin karriär hos oss på Tykoflex. Vi är i en tillväxtfas och behöver stärka vår säljorganisation. Här kommer Jonas mångåriga erfarenhet från försäljning och utveckling väl till sin rätt, säger Emelie Örjes, VD för Tykoflex AB.

-Med de framtidsplaner och den tekniska kunskap som finns inom Tykoflex har vi väldigt goda förutsättningar att leverera kundanpassade lösningar, både till den svenska marknaden och internationellt. Det känns väldigt inspirerande att komma in och vara med på den tillväxtsresa företaget har startat. Företagets ambition om att fokusera på kvalitet och flexibilitet känns helt rätt och jag ser fram emot att få vara med att föra bolagets försäljning och marknadskommunikation framåt, säger Jonas Kempe.

Tykoflex, som startade 1958 i en villa i Tyresö utanför Stockholm, har blivit branschledande med sina driftsäkra produkter för optisk fiberkommunikation, tekniken bakom snabbare bredband, telefoni och kabel-tv. Andra produktområden är flexibla kopplingselement för rörsystem samt hinderljus för master och torn.

I samband med att Jonas börjar som försäljningschef startar ett fokuserat arbete med att vara närmre våra kunder. Genom högre närvaro och ökad kommunikation vill vi uppnå en ännu bättre förståelse för vårt produktutbud.

-Jag brinner för att jobba med försäljningsutveckling och har alltid älskat att skapa relationer, något detta arbete kommer att ge mig alla möjligheter att fortsätta med. Efter en kort tid i bolaget, har jag fått en inblick i en ny intressant bransch, mina förväntningar om produktutveckling och kundanpassningar i toppklass har infriats och flera nya affärsmöjligheter har redan skapats, avslutar Jonas Kempe.

Varmt välkommen till Tykoflex Jonas Kempe, önskar Emelie Örjes, VD Tykoflex AB.

För mer information, kontakta:

Jonas Kempe, försäljningschef, Tykoflex AB, 08-505 949 55, jonas.kempe@tykoflex.se

Emelie Örjes, VD, Tykoflex AB, 08-505 949 84, emelie.orjes@tykoflex.se

Om Tykoflex Är ett verkstadsföretag med egen produktutveckling och tillverkning. Våra främsta produktområden är kapslingar för skarvning av optisk fiber, kopplingar för rör och slangsystem samt bevattningsanläggningar för lantbruk och timmer. Förutom ett brett standardsortiment kan vi tack vare vår flexibla produktion erbjuda kundanpassade lösningar och kvalitetsservice. Huvudkontoret är beläget i Tyresö där all utveckling och produktion sker. Mer info www.tykoflex.se