Tylö

Tylö AB inleder nytt samarbete med gymkedjan World Class

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 16:08 CET

Tylö AB inleder ett nytt samarbete med Gymkedjan World Class. Idag är World Class ett omfattande nätverk med ca 35 hälso- och fitnessklubbar i Sverige och Centraleuropa. Företagets internationella personal består av några av världens mest kunniga gruppträningsinstruktörer och personliga tränare. Över 1 000 personer arbetar dagligen med att hjälpa människor till ett mer hälsosamt och produktivt liv.

- Gym- och fitnessklubbar är ett mycket intressant kundsegment för oss, säger Krister Persson, VD för Tylö. Vi ser fram emot att kundanpassa lösningar för WorldClass inte bara i Sverige utan även världen över.

Bastu- och ångrum tillhör idag konceptet för moderna klubbar och vi noterar också att Infraröd börjar komma i fråga, mer utomland än i Sverige. På gymkedjor och fitness center i Europa blir efterfrågan att värma upp musklerna innan ett träningspass mer och mer efterfrågat. Sedan kommer ett härligt träningspass och efteråt kan man slappna av i en skön bastu-/ångmiljö’, avslutar Krister.

World Class kommer att genomföra en komplett renovering av herrarnas bastudel på anläggningen i Nybroplan. Under renoveringen bistår Tylö med en infrabastu. Tylö hoppas att anläggningens kunder uppskattar de hälsofördelar den temporära bastun har.

Tylö AB  har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.