Tylö

Tylö på Hem & Villa

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 09:06 CEST

I år samarbetar Tylö med Svenska kakel på Hem & Villamässan i Göteborg. Besök oss i vår monter B07:20.

I montern visas inspirerande badrumsmiljöer med bastuserierna Impression och Evolve. För första gången visas även Tylös nya bastuaggregat Sense och Expression på mässan. Bastuaggregaten Sense kommer i tre olika utföranden; Sport, Plus och Combi. Med Sense Combi kan du variera ditt bastubad. Här får du både torrbastu, våtbastu och ånga i ett aggregat.

Tylös bastuaggregat Expression har vunnit det internationella designpriset red dot design award. Förutom den nydanande designen har expression samma kvalitetskännetecken som övriga bastuaggregat från Tylö; dubbla sidoluftskammare för bättre spridning av varmluften, ett fack för doftessenser och dubbla yttermantlar.

På mässan ställer vi även ut 6 basturum anpassade för ditt badrum. Den minsta bastumodellen tar endast dryga 1,2 kvm i anspråk. Tylös nya serie Evolve Plus GC finns också att beskåda på mässan. Basturummets front plus en hörna i klarglas kombinerat med paneler i finaste asp, ger en oöverträffat luftig känsla och ett sparsmakat, exklusivt utseende.

Välkommen till oss!

Tylö AB  har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.