Tylö

Tylö sprider värme till nygifta par på Ishotellet i Jukkasjärvi

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2012 11:21 CEST

Icehotel i Jukkasjärvi är något så ovanligt som ett hotell och en upplevelse i ett. Varje vinter reser tusentals människor från jordens alla hörn till denna plats, 20 mil norr om polcirkeln, för att låta sig förundras av konst, arkitektur och design – skapad helt i is.

Genom åren har Tylö skapat ett flertal sköna bastuanläggningar på Icehotel och samarbetet är nu så grundmurat att ett av våra bastuaggregat till och med finns som konstverk. Helt i is, naturligtvis.

Då även kyrkan är skapad helt i is har Ishotellet blivit en plats för giftemål. Hit kommer par från hela världen för att gifta sig och få ett minne för livet. Detta har Tylö tagit vara på och skapat en lyxbastu som möjliggör välmående och avkoppling under sin vistelse i Ishotellet. Ett privat spa för två utrustat med Tylös ångdusch i170 och Tylös bastu i1713 och relaxmöjligheter för avkopplande stund på tu man hand.

Vi har arbetat flera år ihop med Ishotellet och hela tiden sökt innovativa lösningar mellan kallt och varmt, någonting som ger en optimal känsla och njutning, säger Krister Persson VD på Tylö.

Vid första anblicken kan kontrasten knappast bli större än den mellan Tylö och Icehotel. Tittar man närmare är det dock lätt att inse att vi kompletterar varandra perfekt. Finns det kyla, finns det behov av värme. I kontrasten mellan kallt och varmt finns dessutom en särskild lockelse som alltid attraherat människor. Någonting friskt och vitaliserande, som ger en intensiv upplevelse av liv. Bakom samarbetet finns även en annan gemensam nämnare: samspelet mellan form och funktion, som gjort både Tylös och Icehotels skapelser berömda världen över.

Tylö AB  har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.