Tylö

Tylö ställer ut på Piscine Global-mässan

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 14:05 CEST

I år ställer Tylö ut tillsammans med sin franska samarbetspartner Nordique France och ser fram emot att träffa kunder från hela världen på plats i Lyon där mässan pågår mellan den 18 – 21 november. Piscine Global 2014 är en av spa-världens största årliga händelser, där branschens aktörer samlas från 35 olika nationer med tillsammans 1167 varumärken som samtliga berör det som vi kallar relaxologi. Tylö kommer bland annat att presentera sitt banbrytande Panacea ångbadskoncept och samtliga produktnyheter för 2015, tillsammans med Tylös VD Krister Persson, som kommer att finnas på plats i Lyon.

Tylö AB  har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.