Team Tynell

Tynell laddar med KortVasan

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2014 08:30 CET

Idag startar Vasaloppets vintervecka med KortVasan och på startlinjen finns 10 000 förväntansfulla motionärer och elitåkare. En av dessa är trefaldige Vasaloppsvinnaren Daniel Tynell, Grycksbo IF.

- Vasaloppsveckan är något man ser framemot hela året och man är riktigt sugen att få glida fram i Vasaloppssåret igen. Härifrån har man manga härliga minnen, säger Daniel Tynell som toppar formen inför söndagen med dagens tre mil långa lopp mellan starten  i Oxberg och målet Mora.

Daniels yngre bror Rikard Tynell som tidigare under vintern vann långloppspremiären  La Diagonela, laddar på hemmaplan och avstår start i dagens lopp.

– Jag har haft en bra sommar träningsmässigt och en riktigt bra säsongsinledning, sedan har det bara flutit på. På grund av en förkylning efter Tyskland har Rikard inte kunnat tränat som planerat de senaste två veckorna men har nu åter kunnat komma igång med träningen.

- Det känns skönt att vara igång igen och om allt går enligt plan så är vi två laddade bröder på startlinjen den andra mars. Vasaloppet är  den givna höjdpunkten och jag känner mig trygg med den träningsgrund som jag byggt upp under hela året. Har jag en riktigt bra dag, så vet jag att jag kan vara med där framme och kriga om toppplaceringarna, säger Rikard.

Förutom Daniel Tynell hittar vi bland annat förra årets segrare i KortVasan Robin Bryntesson på startlinjen.

Bilder för fri publicering - www.teamtynell.se/press

Startlista KortVasan 2014 - http://results.vasaloppet.se/2012/?pid=startlist
Resultatlista KortVasan 2014 - http://results.vasaloppet.se/2012/?lang=SE