Adentity

Typografisk lek med förkylning!

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2014 11:23 CET

Högsäsong för förkylning, då satsar Midsonakoncernen på TV med sina storsäljare Renässans och Esberitox. Kampanjen, som är framtagen av byrån Adentity, fokuserar på hur förkylningssymtom effektivt kan mildras. Med glimten i ögat lyfter man fram hur symtomen bokstavligen skjuts och sprayas bort genom animerade ordmoln som symboliserar känslan av förkylning. Tanken är att filmerna, genom sin enkelhet, ska stå ut i bruset med ett lekfullt grafiskt uttryck samt en typografisk lek med ord och ljud, där produkterna får stå i centrum.

Renässans halsspray mot torrhosta är ett naturligt och skonsamt sätt att mildra torrhosta medan Esberitox är ett effektivt växtbaserat läkemedel för att mildra förkylningssymtom.

TV-kampanjen rullar upp den 27 januari i TV4/Sjuan och kör i 5 veckor medan den digitala loggar in den 17 februari.

Adentity is a full service agency that strengthens brands through integrated media communication. We work closely with some of the world’s highest ranked global brands such as Sony, Alfa Laval and Tetra Pak.

Our passion is to strengthen companies by building consistent value-based communication in line with corporate ambitions. Adentity’s mission is to create business impact through attractive and intelligent communication, building strong market positions for our clients.