IS Internationella Skolorna

Tyska och språkpraktik i Tyskland

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 16:36 CEST

Söker du praktik i Tyskland inom ditt specifika studieområde? Vill du förbättra dina språkkunskaper och få goda karriärmöjligheter? Då kan du spana in kursenTyska i praktiken – Köln/Düsseldorf.

Våra kursdeltagare gör 4 månaders språkpraktik på tyska företag inom önskat studieområde,  vilket utgör en mycket bra komplettering till studier på universitet och högskola. Vår företagslista med 31 yrkesområden är ett axplock av våra kontakter – alla branscher och yrkesgrupper välkomnas. Till våra samarbetsföretag hör bl a Siemens, Dresdner Bank, IKEA, Sandvik, Daimler, Svenska Handelskammaren, Schenker mfl. Den kompletta företagslistan hittar du på www.is-duesseldorf.com

Kursen är kostnadsfri, CSN-berättigande och ges tillsammans med Braheskolan. Alla som har läst tyska som B-språk, steg 4 eller motsvarande är välkomna att söka. Kursen inleds med 8 veckors språkstudier som förbereder för tiden på företaget.

Nästa kurs: 17 januari - 1 juli 2011. Sista ansökningsdag: 15 november 2010.

Har du frågor? Kontakta Malin Carlstedt på IS Düsseldorf, tel: +49-211-86202075 / e-mail: malin.carlstedt@is-duesseldorf.com