Promosalons Sverige AB

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 13:02 CEST

Presskommuniké, 8 oktober 2012

Tyskland ställer ut på Livsmedelsmässan SIAL 2012 i Paris

Det tyska federala ministeriet för livsmedel, jordbruk och konsumentskydd kommer återigen att delta

Matkulturen, mångfald och hög kvalité karakteriserar inte bara de regionala specialiteterna hos våra franska grannar men gäller också de regionala, tyska produkterna.  God mat förenar människor från alla bakgrunder och utgör en viktig framtidsmarknad.

Livsmedelsmässan, SIAL 2012, som går av stapeln 21 – 25 oktober 2012 i Paris ger oss möjlighet att smaka på många läckerheter och uppleva smakupplevelser från hela världen. Utöver livsmedelsteknikmässan ANUGA i Köln, är SIAL den viktigaste internationella mässan för att nå ut internationellt. Det är just därför som den tyska livsmedelsindustrin ser SIAL som en utmärkt europeiskt forum.

SIAL, som välkomnar utställare från hela världen, är en internationell plattform för företag som söker exportpartners och där de senaste internationella produkterna och innovationerna upptäcks. På mässan samsas traditionella och nya produkter inom livsmedelssektorn vilket reflekterar dynamiken inom branschen som är relativt stabil i den rådande ekonomiska krisen. SIAL är ett utmärkt tillfälle att upptäcka nyheter, diskutera nya trender och knyta kontakter med de internationella branschkollegorna.

”Made in Germany” är ett kvalitetsmärke för de tyska produkterna i hela världen. Våra krav på det tyska livsmedelsutbudet inom hygien, kvalitet och smakupplevelse är höga, vilket den tyska livsmedelsindustrin når upp till.

I Paris bjuds besökarna på en ”kulinarisk resa genom Tyskland”. De tyska utställarna representeras på de fyra olika mässavdelningarna  – sötsaker, mejeriprodukter, kött och charkuteri, och den Tyska montern.

Förutom representanterna från det federala tyska ministeriet för livsmedel, jordbruk och konsumtionstrygghet, kommer många fler företag från de olika tyska regionerna att närvara och ge er en smak av den tyska kulinariska mångfalden.

De tyska montrarna finns i hall 1G 030, 5a C 122, 6 E 175  och 7 L 091.

För mer information, kontakta mässans representant i Sverige, Promosalons: sweden@promosalons.com eller 08-660 40 11.