Nordic Growth Market NGM AB

UBS NY EMITTENT AV WARRANTER PÅ NORDIC DERIVATIVES EXCHANGE, NDX.

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2007 16:26 CET

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=44915

NORDIC GROWTH MARKET NGM AB: UBS NY EMITTENT AV WARRANTER PÅ NORDIC DERIVATIVES EXCHANGE, NDX.

UBS, en av världens största affärsbanker, noterar warranter på NDX onsdagen den 28 februari.

"NDX fortsätter att utvecklas på ett mycket positivt sätt och att UBS, en av de större emittenterna på den Nordiska marknaden, nu väljer att notera warranter hos oss är självklart ännu ett steg framåt. UBS blir därmed ytterligare en av de större aktörer som nyttjar NDX för notering av såväl trading - som investeringsprodukter", säger Roger Peleback, vVD NGM.

Sedan etableringen av NDX har utbudet av produkter på den svenska marknaden ökat kraftigt. Avgifter sänks, ledtider kortas och marknaden utvecklas - effekten av konkurrens även bland marknadsoperatörer blir tydlig vid en jämförelse med den svenska marknaden innan NDX.

"Vi fortsätter arbetet med att etablera NDX som den mest attraktiva marknaden för notering av derivat och strukturerade produkter", säger Roger Peleback, vVD NGM.

För ytterligare information kontakta:

Nordic Growth Market, Roger Peleback, + 46 705 493021, r.peleback@ngm.se Nordic Growth Market, Tommy Fransson, + 46 8 56639049, t.fransson@ngm.se

About NDX
Nordic Derivatives Exchange (NDX) is a market for listing and trading of derivatives and other structured products. The market is operated by Nordic Growth Market (www.ngm.se), a regulated exchange under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority.

NDX offers listing and trading of derivatives and structured products and the ambition is to offer issuers and other market participants a flexible market for all types of products. Especially important for NDX is the encouragement of a market driven product development as well as the establishment of a powerful framework for marketing of issuers and issuers' products.