UCS Industrial IT AB

UCS INDUSTRIAL IT AB VINNER UPPHANDLING

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2016 09:08 CET

LINKÖPING 20/1-2016: UCS Industrial IT AB tilldelades upphandling av it-hårdvara för Västerbottens Läns Landsting.

Upphandlingen omfattar ”All-in-one” Panel-PC, Tangentbord och mus anpassat för medicinskt bruk.

Avtalstiden löper under två år och är en omfattande affär för UCS Industrial IT AB. Jesper Bergström, VD UCS Industrial IT AB om affären.

”Att vinna en upphandling i den här omfattningen är ett led i att nå uppsatt tillväxtmål. Vi har arbetat med industriella och medicinska datorer och system sedan starten av moderbolaget 1999. Att vi vunnit denna upphandling innebär att vi tar ett kliv fram.”

UCS Industrial IT AB besitter stor erfarenhet av medicinsk it-utrustning och vet vad som krävs för att hjälpa kunderna att möta höga krav och särskilda behov. När det kommer till att hitta bra lösningar som uppfyller höga krav för operationssalar och samtidigt är patientnära, anses UCS Industrial IT AB ha den bästa lösningen.

”Vi ser fram emot ett gott samarbete och goda relationer med Västerbottens Läns Landsting” inflikar Jesper.

Om UCS Industrial IT AB

UCS Industrial är hårdvaruexperten som tillgodoser kundernas önskemål på två vis. Antingen genom specialbyggda, avancerade, kundanpassade och revisionsbeständiga system för industrisektorn eller genom standardprodukter med höga krav på kvalité från vår webbshop.

Det kan vara till exempel medicinklassade lösningar, marina system, inbyggda datorer eller storagelösningar. Systemen kan vara byggda från grunden eller bestå av modifierad befintlig hårdvara. I sortimentet ingår även standardiserade industrikomponenter och POS-System samt systemkomponenter, kringutrustning och datasystem för speciella eller extrema miljöer. Kort och gott, UCS Industrial IT AB erbjuder allt inom Industriell PC-Teknik och kommunikation.

-Slut-