United Computer Systems AB

UCS vinner upphandling om datortillbehör och specialdatorer till Linköpings Universitet

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2007 13:56 CEST

Linköpings Universitet gick tidigare i år ut med en upphandling gällande datortillbehör och specialdatorer och det har i dagarna blivit klart att UCS valts som leverantör inom båda dessa områden. Avtalet gäller under en tvåårsperiod och kan sedan förlängas med ytterligare ett plus ett år. Avtalet kan alltså komma att gälla under maximalt fyra år.
-Det är fantastiskt roligt att få teckna avtal med en kund som Linköpings Universitet, särskilt inom området specialdatorer, säger Jesper Bergström, vice VD på UCS. UCS har arbetat med specialanpassade datorlösningar för speciella eller krävande miljöer under många år området har utvecklats kontinuerligt. I dag har vi kunder som Saab, Ericsson, FMV och Försvarsmakten. Att få möjligheten att leverera till ytterligare en kund av den digniteten är naturligtvis en fjäder i hatten och samtidigt ett kvitto på den kvalitet och höga servicenivå som UCS står för.

UCS levererar helhetslösningar inom IT för såväl små som stora företag och organisationer. En helhetsleverantör som erbjuder ett mycket brett spektra av produkter, tjänster, utbildning och konsultation. UCS verksamhet är indelad i fyra affärsområden: Industri PC, Tjänster, Företagsservice och Produkter. Alla affärsområden är viktiga, de är starkt kopplade till varandra och bidrar alla till att skapa den helhet som UCS står för.