Kombispel AB

Uddevallabo vann 1 miljon vid Kombilotteriets jackpottdragning

Pressmeddelande  •  2012-07-16 08:47 CEST

Per Dalman från Uddevalla är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1 miljon när Kombilotteriets jackpottdragning avgjordes i Piteå under helgen.

Dragningen i Piteå avgjordes under stor dramatik och totalt fick 10 miljonvinnare från hela Sverige dela på 11,5 miljoner kronor. Per Dalman hade chans på 4 miljoner men var mer än nöjd med sin miljonvinst.

- Jag trodde inte att det var sant när jag fick brevet där det stod att jag vunnit 1 miljon och dessutom skulle få vara med på jackpottdragningen. Jag ringde min sambo för att kolla om det verkligen kunde stämma. ”Det kan ju inte jag veta, du får väl ringa Kombilotteriets kundservice och höra” svarade hon då. Vilket jag gjorde och fick då bekräftat att jag faktiskt vunnit 1 miljon!

Vad den nyblivna miljonären ska göra för pengarna är redan bestämt.

- Det kommer att bli MC-kort och motorcykel till mig och sambon. Sen kommer vi även ut och resa med familjen.

Varje kvartal lottar Kombilotteriet ut tolv miljonvinster. En av vinnarna får också snurra på Kombilotteriets jackpotthjul, med chans att vinna Jackpotten som i Piteå var 4 miljoner. Dessa festliga tillställningar anordnas runt om i landet under ledning av Linda Rapp, känd från radio och tv.

Eva Henriksson, Affärsområdeschef Kombilotteriet

E-post: eva.henriksson@kombispel.se

Om Kombilotteriet
Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger dig störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2011 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).

För ytterligare information, besök: www.kombispel.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom