Ung Företagsamhet Skaraborg

UF-mässan, Entreprenörskap på riktigt!

Pressmeddelande   •   Mar 11, 2015 15:37 CET

Nu på fredag och lördag är det dags för årets regionala UF-mässa, Entreprenörskap på riktigt! Rekordmånga UF-företagare från hela region samlas för två fartfyllda dagar! Under läsåret har 679 elever drivit UF-företag och mer än hälften kommer att medverka under UF-mässan.

UF-Mässan - Entreprenörskap på riktigt, är Ung Företagsamhet Skaraborgs regionala mässa i UF-företagande. Här får alla som driver UF-företag i Skaraborg möjlighet att ställa ut, visa upp och sälja sina varor eller tjänster. Mässan kommer erbjuda försäljning av innovativa produkter, perfekta presenter och varor med det lilla extra.

Dessutom finns möjlighet att bolla frågor kring att starta eget företag och för de allra minsta finns häftiga experiment att ta del av!

Under fredagen kommer blivande elever att inspireras av sångaren Emil Gullhamn från gruppen State of Drama och under lördagens gästas mässan av Neverstore som genomför akustiskt framträdande på scenen. Det är öppet för allmänheten och fri entré!

Under mässan kommer också ett antal tävlingar avgöras, där några av de vinnande UF-företagen får representera Skaraborg under SM i UF-företagande i Stockholm.

Mässan är öppen för allmänheten och det är fri entré!

Öppettider:
Fredag 13 mars, 13.00-15.30
Lördag 14 mars, 10.00-15.00

Neverstore spelar kl. 14.00 på scenen, 15.00 startar finalen med prisutdelning som är öppen för allmänheten.

För mer information, kontakta:
Jill Stor, Regionchef på Ung Företagsamhet Skaraborg
Tel: 0511-403400, E-post: jill.stor@ungforetagsamhet.se

Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation. Sedan 1980 har vi utbildat gymnasieelever i entreprenörskap genom processutbildningen UF-företagande. Läsåret 2014/2015 driver 24 415 gymnasieelever företag under ett år. Vi erbjuder lärare utbildning och vägledning. Eleverna utvecklar sin kreativitet, företagsamhet och kunskap om företagande, genom en kombination av praktik och teori. Sedan 2009 arbetar vi även på grundskolan, där erbjuder vi tre läromedel; Vårt samhälle, Se möjligheterna och Min framtid och ekonomi. Vi driver även nätverket UF-alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och ca 100 anställda i hela landet.