Empires Varumärken (C3, Salter, HoMedics, Cuisinart, BaByliss, BaByliss for Men, HMDX och The House of Marley).

Ulf Christensen har avlidit

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2012 09:40 CEST

Ulf Christensen, som var medlem av Empire ABs styrelse sedan år 2006, då hans bolag Gerby Produkter AB förvärvades av Empire AB, har avlidit efter en tids sjukdom.

Ulf tillförde en mångårig branschkunskap och hade personliga kontakter med kunder och leverantörer i hela världen, vi kommer alla att sakna hans varma personlighet, klokhet och vänskap. Våra tankar går till hans familj.

Stockholm den 8 augusti 2012

Å styrelsens vägnar

Ian Wachtmeister
Ordförande

För ytterligare information, vänligen kontakta: Vd Per Björkman, telefon: +46-733 596 730 Om Empire: Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem- och hushållsprodukter för konsument-marknaden. I sortimentet ingår kolsyremaskiner, hushållsprodukter och hårvårdsprodukter, däribland varumärken C3, BaByliss, Cuisinart, HoMedics, Greenpan och Salter. Sedan 1997 har Empire producerat och marknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3. Företaget är sedan 2 maj 2011 listat på OMX First North med Remium AB som Certified Adviser.