Energikontor Sydost

Ulf Hansson ny VD på Energikontor Sydost

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2012 15:43 CET

Idag blev det klart att Ulf Hansson, närmast från Olofströms kommun, tillträder som VD för Energikontor Sydost AB den 1 februari 2013.

Ulf Hansson är 49 år och kommer närmast från en tjänst som näringslivsutvecklare i kommunledningsförvaltningen i Olofström med inriktning på att skapa nya arbetstillfällen inom industrin. Dessförinnan har Ulf under många år arbetat som forskningschef inom AAK/Karlshamns AB där han också ingick i koncernens ledningsgrupp. Med sig har han dels en civilingenjörsexamen från Lunds Tekniska Högskola och dels en ekonomexamen från Blekinge Tekniska Högskola. Ulf bor utanför Karlshamn i Blekinge och kommer att vara placerad vid Energikontor Sydosts kontor i Karlskrona.

”Jag och övriga styrelsen önskar Ulf Hansson varmt välkommen som VD för Energikontor Sydost AB”, säger Ewa Engdahl, styrelseordförande, och fortsätter ”Ulf är mycket välmeriterad och kommer med utmärkta vitsord från sitt tidigare yrkesliv så vi är övertygade om att han kommer att göra ett bra jobb på Energikontor Sydost AB.”

För mer information, kontakta Johanna Wallin, johanna.wallin@energikontorsydost.se, 0709-21 60 56.

ENERGIKONTOR SYDOST AB är en regional kraft och vägvisare till ett hållbart energi- och transportsystem. Vårt mål är minskad klimatpåverkan och ökad regional utveckling genom satsningar på förnybar energi och energieffektivisering. Arbetet utförs i nära samarbete med både privata och offentliga aktörer i sydöstra Sverige, myndigheter och europeiska partners.