Miljöpartiet de gröna

ULF HOLM OCH MARIA WETTERSTRAND DEBATTERAR EU-UTTRÄDE

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 09:19 CEST

Ska Miljöpartiet fortsätta tycka att Sverige ska lämna EU? Maria Wetterstrand och Ulf Holm debatterar i slutspurten av partiets medlemsomröstning.

Under september genomför Miljöpartiet de Gröna en medlemsomröstning som ska avgöra huruvida partiet ska fortsätta att förorda att Sverige ska lämna EU. Sista datum att rösta är 30 september. Språkröret Maria Wetterstrand tillhör en av dem som tänker rösta nej till utträde och riksdagsledamot Ulf Holm tänker rösta ja. På lördag, då endast en dryg vecka kvarstår av omröstningen, möts de två miljöpartisterna i en debatt på landstingshuset i Stockholm.

Detta är en av de sista i en lång rad debatter runt om i landet. Media är välkomna att följa debatten och ställa frågor till Ulf och Maria när den är avslutad.

Debatten äger rum i landstingssalen i Landstingshuset (ingång sker från baksidan av landstingshuset) mellan klockan 13 och 15 den 20 september.

FÖR VIDARE INFORMATION:
Anders Wallner, språkrörssekreterare för Maria Wetterstrand, 0702-15 43 32