StjärnDistribution AB

Ulf Lidgren – ny försäljningschef på StjärnDistribution

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 16:21 CEST

StjärnDistribution har vuxit snabbt de senaste åren och omsatte 121 MSEK 2009, en tiodubbling på fyra år. Den främsta styrkan är helhetslösningar för bokförlag och andra producenter. I september stod det nya höglagret klart som i ett slag femdubblar lagerkapaciteten. Nu finns det plats och kapacitet att fortsätta växa snabbt och StjärnDistribution kan erbjuda ett unikt helhetskoncept med ett brett utbud av tjänster för bokförlag. För första gången satsar vi aktivt på att själva ta initiativ till kontakter i bokbranschen genom anställningen av Ulf Lidgren som försäljningschef.

Ulf Lidgren har lång erfarenhet från bokbranschen, främst som försäljnings-/marknadschef på förlagssidan men även under en period på AdLibris marknadsavdelning.  Vi är övertygade om att Ulf Lidgrens stora kontaktnät och erfarenheter av försäljningsarbete i kombination med avtals- och logistikfrågor kommer väl till pass i det expansionsskede som vi nu går in i.

Att jobba för ett relativt ungt, kreativt och teknikdrivet företag som erbjuder sina kunder kostnadseffektiva och professionella tjänster, som ständigt utvecklas och förbättras känns mycket stimulerande för mig säger Ulf Lidgren. Nu ska vi ge Förlagssystem en match!

Ulf Lidgren tillträder sin tjänst den 20 september och kommer att vara stationerad på StjärnDistribution’s Stockholmskontor på Västmannagatan 4.

Hofors 2010-09-21

För ytterligare information kontakta:

Peter Boqvist, VD, StjärnDistribution AB, 0760 – 70 00 00

Ulf Lidgren, Försäljningschef, StjärnDistribution AB, 0706 – 41 40 01

StjärnDistribution erbjuder helhetslösningar kring distribution, lagerhållning, e-handel, kundtjänst, ekonomi, digitaltryck och relaterade tjänster. Med kostnadseffektiva och professionella tjänster som passar både små och stora tillverkare, producenter, bokförlag och hobbykreatörer är vår slogan ”Ni har produkten - vi tar hand om resten".

StjärnDistribution är ett snabbväxande Gasellföretag som tiodubblat sin omsättning på fyra år.