Universal Music Sweden

Ulf Nilsson släpper debutalbumet "Little By Little" och åker på turné med Stiftelsen!

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 09:00 CET

Idag är det dags för en av Sveriges absolut starkaste röster att släppa sin första skiva! Det är med spänning vi presenterar "Little By Little", en skiva som jobbats på i två år. Hittills har vi fått höra singlarna "Long Gone" och "Little By Little" som båda fått ett varmt mottagande av svenska folket, idag får vi äntligen resterande tio spår. Nästa vecka åker dessutom Ulf på turné med Stiftelsen!

För snart två år sedan vann Ulf Nilsson tävlingen The Voice Sverige. Det var där vi fick njuta av Ulfs tunga röst för första gången. Direkt efter började artistresan! Ulf reste land och rike för att hitta rätt person att jobba med, valet föll sig i Stiftelsens Chris Rehn.

– "Han var den förste som frågade vad jag ville ha hjälp med. Han var nyfiken på det jag själv hade gjort, för att förstå vem jag är musikaliskt och textmässigt. Han gillade mitt material, ville lyfta fram det och redan första helgen vi sågs började vi jobba med två av låtarna."

Att dessa två talanger funkar bra ihop är den nya plattan ett bevis på. Samarbetet har varit så bra att det har resulterat i att Ulf Nilsson blir förband till Stiftelsens rikstäckande turné som sätter igång nästa vecka. Här ser ni turnéns alla nedslag: http://www.unitedstage.se/artister/ulf-nilsson.aspx

Spotify: http://open.spotify.com/artist/2rkHn1CZIm8WSEXjVm86EV

iTunes: https://itunes.apple.com/se/artist/ulf-nilsson/id281672276