Idus Förlag AB med ZimZalabim

Ulla Bolinders sjätte och avslutande del i Weberserien är nu här!

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2012 13:53 CEST

"Jag har läst din debut och de kriminalromaner du sedermera skrivit och är mycket imponerad. Du skriver med stor medkänsla och god psykologisk gestaltning; du har en alldeles egen stil och har enligt mitt förmenande förmåga att åstadkomma väldigt god kriminallitteratur med ett för svenska förhållanden mäkta annorlunda berättarsätt. Mig tilltalar det i högsta grad."  Karl-Arne Blom, Svenska Deckarakademins ordförande

David Weber är kriminalreporter och har fördjupat sig i fem brottsfall som han planerar att skriva en bok om.

Han har gjort intervjuer och samlat material, men innan han hinner slutföra sitt projekt blir han inblandad i ett brott som får ödesdigra konsekvenser för honom själv.

Han hittas medvetslös i en park och förs svårt medtagen till sjukhus.

Hans dotter Hilda försöker ta reda på vad som har hänt och hennes efterforskningar blir till en berättelse om både faderns och hennes eget liv.

Livstid är den sjätte och avslutande delen i Weberserien. De övriga delarna är Utsaga, Gärningsman, Intrång, Uppsåt och Domslut.

Provläs gärna här: http://issuu.com/ulrslo/docs/livstid

Vid frågor eller önskemål om recensionsexemplar hör av dig till: ulrika@idusforlag.se / 0302-46101

Idus Förlag, förlaget med hjärtat hos författarna

Företaget ägs av Ulrika & Mats Slottner