Evas Ullkläder

Ullkläder - laddar för hösten!

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2013 12:55 CEST

Jag har i min ägo farfars gamla skidbyxor och mormors ylle-mamelucker. Det är rejäla doningar och det var med ett dolt fniss jag fick "ärva" dessa plagg i 20-årsåldern. Men i vår värmländska släkt var ull på vintern en självklarhet och man tog väl hand om de hemstickade plaggen och lät dem gå i arv som värdefulla klenoder. Mina lovikavantar är inne på sin tredje generation - idag en aning ihoptovade, men helt fantastiska på att värma fullt ut, även om de blir dyblöta. Kanske var det därför jag i vuxen ålder, frustrerad över att aldrig hitta ullplagg ute på de vanliga affärerna kände mig manad att göra något åt det hela..I min butik vill jag samla det bästa av ullkläder som gör hösten och vintern så där härlig som den ska vara! Här hittar du de där rejäla ullmameluckerna, från ett finskt företag och så de norska klassikerna som funnits i över 100 år - Janus merinoull - underkläder, träningskläder och vardagsplagg till baby, barn och vuxna. Finns även extra stora storlekar på tex mamelucker, linnen mm.

Evas Ullkläder

www.ullklader.se

Webbshop - Alltid öppet. Snabba leveranser.