Storset marknads- och kommunikationskonsult

Ulrica Storset startar eget som marknads- och kommunikationskonsult

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 14:00 CEST

Ulrica Storset startar eget som marknads- och kommunikationskonsult. Ulrica har ett långt förflutet inom IT-branschen som bl.a. Nordisk Marknadschef på Axway och kommer närmast från Lawson.

"Med liv och lust har jag kastat mig in i företagandet och det har varit en väldigt rolig, spännande och utvecklande resa så här långt. Jag har aldrig varit ute och ätit så mycket lunch som jag gör nu.

När jag träffar anställda VD'ar/Försäljningschefer/Marknadschefer märker jag hur deras panik och ångest slår igenom "starta företag 2009, det kan inte vara lätt!" Lätt och lätt? Jag vet inget annat, jag har aldrig gjort det här förut. Det är väldigt roligt i alla fall. När jag träffar företagare, med många års erfarenhet av att driva företag, får jag en helt annan respons "Starta företag i en lågkonjunktur, det är det bästa!".  Fördelen med att starta i en inte överhettad marknad är att man gör grundjobbet mycket bättre. Man bygger en mycket starkare och stabilare plattform, ordnar med alla papper som behövs, bygger hemsida, nätverkar osv. När det vänder har man en mycket mer solid bas att utgå från. Det ser jag fram emot!" säger Ulrica.

Ulrica Storset

Storset marknads- och kommunikationskonsult