Universal Music Sweden

Ulrik Munther släpper nytt album den 6 mars.

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 13:01 CET

Den 6 mars släpper Melodifestivalaktuelle Ulrik Munther uppföljaren till debutalbumet ”Ulrik Munther”. På nya plattan ”Rooftop” har han bland annat skrivit tillsammans med Erik Hassle, Christian Walz och Andreas Mattson.

Dessa samarbeten visade sig bära frukt och resultatet blev en poppig skiva med välskrivna texter. Ulrik själv menar på att ”Rooftop” speglar hans utveckling som låtskrivare sedan debutplattan.

Ulrik gav sig under hösten iväg till USA där han spelade in videon till första singeln, ”San Francisco Says Hello”.

Nu närmast deltar Ulrik i Melodifestivalens sista deltävling i Malmö den 23 februari. Han medverkar med låten ”Tell the World I’m Here” som han själv tror är starkare än ”Soldiers”, låten som han förra året vann en bronsmedalj med.

Årets bidrag har han skrivit tillsammans med Thomas Boström och Thomas G:son.

Albumet ”Rooftop” släpps den 6 mars, 2013