Ladbrokes

Ulrik Munther tar hem Melodifestivalens fjärde omgång

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 13:08 CET

Ulrik Munther tar hem Melodifestivalens fjärde omgång

På lördag går Melodifestivalens fjärde deltävling av stapeln på Malmö Arena, som så småningom även kommer stå värd för Eurovision Song Contest. Hälften av Melodifestivalens tidigare vinnare har kvalat sig vidare från just den fjärde deltävlingen, senast när Anna Bergendahl tog sig till final.

Ulrik Munther ställer sig på Melodifestivalens scen för andra året i rad och är omgångens favorit med 1.33 gånger pengarna. Förra året slutade han på en tredje plats i finalen, men i år seglar han upp på en andra plats till en totalseger och ger 2.75 gånger insatsen.

– Vi får se om några av helgens fem debutanter lyckas utmana helgens favoriter Ulrik Munther och Army of Lovers, säger Andreas Fyrlund på Ladbrokes. Ulrik är trots sin låga ålder rutinerad i sammanhanget och följs av just Army of Lovers som ger 2.00 gånger pengarna, avslutar Andreas.

Lägst odds till en totalseger i Melodifestivalen har just nu YOHIO som ger 2.50 gånger insatsen, följt av Ulrik Munther med 2.75 samt Army of Lovers med oddsen 8.00.

Att sluta topp 2 i Malmö

Ulrik Munther 1.33
Army of Lovers 2.00
Robin Stjernberg 3.25
Ralf Gyllenhammar 3.50
Terese Fredenwall 5.00
Sylvia Vrethammar 5.50
Behrang Miri 6.50
Lucia Pinera 8.00

Vinnare Melodifestivalen 2013

YOHIO 2.50
Ulrik Munther 2.75
Army of Lovers 8.00
Robin Stjernberg 13.00
Sean Banan 15.00
David Lindgren 17.00
Ravaillacz 21.00

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se
För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.