Kraft Foods Sverige AB

Ulrika Barksjö Fors ny informationsdirektör på Kraft Foods Nordic

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2003 11:23 CEST

Ulrika Barksjö Fors har nu det övergripande informationsansvaret för Kraft Foods i norden. Som informationsdirektör sitter hon även i Kraft Foods nordiska ledningsgrupp.

- Jag kommer att arbeta på en övergripande nivå med att utveckla strategier men även med att samordna större aktiviteter som påverkar verksamheten i de nordiska länderna, säger Ulrika Barksjö Fors.

Ulrika Barksjö Fors har en gedigen kunskap och lång erfarenhet inom kommunikationsområdet. Hon kommer närmast från en tjänst som Corporate Communication Manager på Kraft Foods Londonkontor.

- Kraft Foods är ett företag som nu arbetar nordiskt vilket gör att det finns många utmaningar i mitt nya jobb, säger Ulrika Barksjö Fors.

Ulrika Barksjö Fors kommer inte bara att fungera som strateg utan också ta en aktiv del i den dagliga kommunikationsverksamheten.

- Idag får de flesta frågor ett nordiskt genomslag. Därför är det viktigt för mig att vara delaktig i det dagliga arbetet, Jag kommer därför arbeta väldigt nära de olika ländernas informationschefer. För även om vi arbetar övergripande nordiskt måste varje aktivitet och budskap anpassas till de lokala förutsättningarna och marknaderna.

Kraft Foods är ett av världens största livsmedelsföretag med ca 114 000 medarbetare. Vi är verksamma i över 149 länder och omsätter ca 34 miljarder USD. Med starka varumärken som Kraft, Nabisco, Philadelphia, Jacobs, Oscar Mayer, Maxwell House och Post är Kraft Foods ledande inom bl a snacks (inkl choklad), drycker, ost, livsmedel och färdiglagade rätter.

Kraft Foods i Norden har mer än 2 800 medarbetare och omsätter ca 6 miljarder SEK. I Norden är vi ledande inom kategorierna choklad, kaffe, livsmedel och snacks. Starka varunamn som säljs i Sverige är bl a Marabou, Daim, Aladdin, Twist, Japp, Gevalia, Blå mocca, Philadelphia, O'boy, Estrella och Old El Paso.

Läs mer på vår hemsida www.kraftfoodsnordic.com

För mer information tag gärna direkt kontakt med

Informationsdirektör Ulrika Barksjö Fors, tel 08-627 14 44 alt 070-229 41 50