Ultra Tan AB

Ultra Tan och Sunqest går samman på den brittiska marknaden

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2010 09:36 CET

Ultra Tan, Sverige och Sunquest Tanning Solutions, Storbritannien går samman och skriver ett joint venture för den brittiska marknaden.

Tillsammans med Alisun BV i Nederländerna är Ultra Tan är en del av Intercedo AB, ett svenskt holdingbolag som främst är verksamt inom solarieindustrin. I mer än 20 år har Ultra Tan designat och producerat solarieutrustning. Idag är Ultra Tan marknadsledande i Skandinavien och export sker till cirka 20 länder.

SQ har varit den ledande tillverkaren av solarieutrustning i Storbritannien under många år och ingår idag i Crystals Ltd, världsledande företag inom boule och konstgjorda gräsmattor.

Ultra Tan och Sunquest har tillsammans bildat Ultra Tan Ltd, Manchester UK och målet är att vara den dominerande aktören på den brittiska marknaden inom solarier och solarieutrustning. Sunquest har en stark marknadsposition i mellanklass-segmentet med välrenommerade solariemodeller som Aurora och Zenith. Ultra Tan kommer att uppgradera både Zenith och Aurora samt erbjuda ett komplett sortiment av medium- och högprestanda solarier, både ligg- och ståsolarier. Ultra Tan har 20 års erfarenhet av tillverkning av solarier för den Skandinaviska marknaden med den hårdaste lagstiftningen i världen avseende UV-strålning. Detta är anledningen till att Ultra Tan levererar solarier med marknadens bästa bruningseffekt inom den nya 0.3 lagstiftningen.

Det nya joint venture bolaget kommer att erbjuda ett komplett sortiment av högkvalitativa solarier, solarielampor och rör samt ett bra utbud av solkrämer. Sun2 nyckelfärdiga solstudio-koncept kommer att erbjudas på den brittiska marknaden, liksom ett komplett utbud av tillbehör, inredning och marknadsföringsmaterial. Ultra Tan AB kommer att vara den ultimata one-stop-shop för solariebranschen.

- Detta är ett viktigt strategiskt steg för oss, säger Roland Laurent VD på Ultra Tan. Storbritannien har alltid varit en prioriterad marknad och vi är mycket glada att nu få arbeta tillsammans med Sunquest som har en stark ställning på den brittiska marknaden. Kunskapen och engagemanget hos personalen kommer att garantera bästa service till gamla och nya kunder över hela Storbritannien.
- Detta var ett naturligt steg för Sunquest säger Tom Stamper, Försäljnings- & Marknadschef för Sunquest, och jag är personligen mycket nöjd med att ha Ultra Tan som vår samarbetspartner. Det garanterar ett brett sortiment av väldesignade och högeffektiva solarier såväl som ett brett utbud av tillbehör som vi erbjuder den brittiska marknaden.

Det nya företaget startar sin verksamhet den 18 januari 2010.

För mer information;

Roland Laurent                                         Tom Stamper

Ultra Tan Ltd                                                                  Ultra Tan Ltd

MD                                                           Sales & Market Director