Team Tre Berg - PostNord

​Umara AB ingår samarbete med Team Tre Berg - Bianchi

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2016 15:02 CET

Umara AB ingår samarbete med Team Tre Berg - Bianchi

I dagarna har det blivit klart med en ny nutritionspartner för Team Tre Berg-Bianchi. Det svenska bolaget Umara AB kommer förse Teamet med idrottsnutrition så som sportdryck, gel och bars vid träning och tävling under 2016 och 2017.

Team Tre Berg-Bianchi, GM Thomas Löfkvist:
Det här känns som en perfect match för oss. Vi får möjligheten att jobba vidare med vår profil som svenskt lag med svenska sponsorer. Umara erbjuder oss produkter i toppklass gjorda efter den senaste forskningen vilket kommer ge oss en fördel på tävlingsbanan. Umara är likt Team Tre Berg - Bianchi i början av våra karriärer och jag ser stora möjligheter till att vi kommer dra nytta av varandra i vår utveckling framåt.

UMARA AB, Tommy Ivarsson / Produktchef
Vi på Umara har fram tills idag fokuserat på att hjälpa individuella idrottare med nutrition för prestation. Möjligheten att hjälpa Team Tre Berg - Bianch känns oerhört spännande. Med bara 3 år på marknaden så introducerar vi snabbt nya produkter i samarbete med teamet. Feedback från Team Tre Berg - Bianchi gällande smak och användarvänlighet kommer väl till pass och hjälper oss att ytterligare effektivisera och optimera vårt produktsortiment.

Om UMARA

Umara är ett svensk idrottsnutritionsbolag med fokus mot uthållighetsidrott. Umara drivs av Biomedicinarna Tommy Ivarsson och Simon Gustavsson som båda har sin expertis inom idrottsprestation och vetenskapen inom detta område. Forskningen förfinas löpande, och med den kompetens som finns hos Umara så ligger vi alltid i framkant inom idrottsnutrition för att du som idrottare ska kunna prestera på topp.

Om Team Tre Berg-Bianchi

Team Tre Berg-Bianchi är ett proffesionellt svenskt cykellag med säte i Skara. Tillsammans med General Manager Thomas Löfkvist och teamets 9 cyklister är målet att bli ett av Europas absolut bästa continentallag samt att skapa en ny plattform för svensk cykelsport.

Team Tre Berg-Bianchi is a professional Swedish cycling team based in Skara, Sweden. Together with the Team Manager Thomas Löfkvist the goal is to become one of the best continental cycling teams in Europe and to crate a new platform for Swedish cycling.