XLNT Travel

Umeåentreprenör kliver in i resebranschen

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 13:42 CEST

Nu står det klart att entreprenören Edward Lantz går in som ny huvudägare i affärsrese- företaget VIA Travel Norrland AB. Företaget grundades år 2005 och omsätter drygt 140 miljoner kronor.

Just nu händer det saker i resebranschen i Norrland. Edward Lantz blir ny huvudägare i VIA Travel Norrland AB och tar över efter Maria Thelberg, som lämnar VD-rollen efter 10 framgångsrika år som ägare.
– Jag känner ett stort förtroende för Edward och gillar hans affärstänk. Det känns jätteskönt att lämna över till en driven entreprenör som kommer ta vara på det vi byggt upp under de här 10 åren. Det här är den bästa lösningen långsiktigt för våra medarbetare. Jag vill att företaget fortsätter utvecklas till nya nivåer, säger Maria.

”Det närmaste målet är 200 miljoner kronor”

– Det här bolaget ska växa. Det närmaste målet är 200 miljoner kronor. Vi ska växa på de orter vi finns på i dag, både med befintlig verksamhet och nya affärsområden. De saker vi gör bra i dag ska vi utveckla vidare och göra ännu bättre. Vi ska vara överlägsna i branschen när det gäller tillgänglighet och personlig service. Jag har dessutom en ambition att utöka vårt geografiska område, berättar Edward.

Flera nya arbetstillfällen

VIA Travel Norrland AB har i nuläget kontor i Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall och redan nu spår Edward nya arbetstillfällen.
– Ja, jag kan lova att det kommer att tillsättas flera nya tjänster inom en snar framtid, säger Edward.
Han berättar vidare att företaget, nu känt som en av de ledande affärsresebyråerna, inte bara är en reseleverantör.
– Vårt jobb är att göra det möjligt för människor att mötas, helt enkelt. Därför kommer vi starta upp flera nya spännande affärsområden som jag tror våra kunder kommer att gilla. Vi kommer att leverera en bättre helhetslösning för både nya och befintliga kunder berättar Edward.

Nyckeln är tajmingen

Maria Thelberg kommer fortsätta som styrelseledamot i bolaget och bidrar till företagets utveckling som rådgivare. Hon ser ljust på framtiden.
– Jag tycker att nyckeln för en bra entreprenör är tajmingen. Det innefattar också att veta när man själv ska lämna över till en ny entreprenör som ska leda och utveckla företaget framåt. Edward kommer att ta bolaget till ännu högre höjder, avslutar Maria.

Fakta VIA Travel Norrland AB

Edward Lantz
E-mail: edward.lantz@viaegencia.com
Telefon: 070-552 33 54

VIA Travel Norrland AB är en personlig affärsresebyrå som ingår som partner i VIA Egencia Group.

Vi är tillräckligt stora för att kunna leverera med effektivitet och kvalitet och tillräckligt små för att behålla det lilla företagets förståelse för personlig och igenkännande service.

VIA Egencia Group är Nordens ledande affärsresebyrå. Med fler än 100 kontor och 1 500 anställda i Sverige, Danmark, Finland och Norge. I Sverige finns vi lokalt nära dig från Umeå i norr till Malmö i söder.

Framgång bygger på gemensam lönsamhet och vi vet att det går att kombinera en hög, service för resenärerna med ett stort ansvar för våra kunders totala resekostnader.

VIA Travel Norrland AB har kontor i Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall och Skellefteå.