Merskal of Sweden

Umeåföretag i nytt designsamarbete

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2016 11:14 CET

Det handlar om Umeåföretagen Merskal of Sweden och Rivia Sports som tillsammans tagit fram nya accessoarer för mobilen baserade på Rivia Sports klädkollektioner.

Umeåföretaget Merskal of Sweden har sedan 2011 sålt mobilskal via e-handel och återförsäljare runt om i Sverige. Rivia Sports, som tillverkar egendesignade sportkläder, har nyligen valts in sortimentet för nyöppnade Stadium Pulse och efterfrågan på hennes kläder växer. Tillsammans har de nu tagit fram fyra unika mobilskal utifrån Rivia Sports klädkollektioner.

- Vi älskar när vi får chansen att arbeta med duktiga designers! Allt fler kända varumärken tar fram egna mobilskal och i denna process hjälper vi gärna till, säger Mathilda Dahlin, Creative Director på Merskal of Sweden.

- Uttrycksfulla mobilskal är ett kul komplement till våra kläder och det känns roligt att Rivia Sports och Merskal, som båda är Umeåföretag, har hittat ett samarbete som mynnat ut i att de uppskattade printsen från våra kollektioner nu finns tillgängliga för fler att bära med sig, säger Rivia Olivera, VD på Rivia Sports.

Mobilskalen lanseras den 7 november och finns då att köpa via Merskal och Rivia Sports webbutiker samt i Merskals fysiska butik på Sveagatan 13 i Umeå.

Merskal säljer mobilskal och tillbehör till mobiltelefoner via sin webbutik samt via återförsäljare i hela landet. Företaget har sitt huvudkontor i Umeå och ägs av grundaren Jean Paul Ibarra.