Kombispel AB

Umebo vann 1 miljon vid Kombilotteriets jackpottdragning

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 08:17 CET

Malin Henriksson från Umeå är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1 miljon kronor när Kombilotteriets jackpottdragning avgjordes i Norrköping.

Dragningen i Mirum Galleria i Norrköping avgjordes under stor dramatik och totalt fick 10 miljonvinnare från hela Sverige dela på 11 miljoner kronor. Malin Henriksson hade chans på 5,5 miljoner men var mer än nöjd med sin miljonvinst.

– Att något sånt här skulle hända mig! Det känns helt osannolikt. Nu när vintern är här och det blir mörkt redan vid 3-4-tiden på eftermiddagen hoppas jag i stället kunna spendera en tid under ett parasoll någonstans på en ö i Medelhavet!

Vad den nyblivna miljonären ska göra för pengarna är redan bestämt.

– Jag vill använda pengarna för att sätta skimmer på vardagslivet. Ett mer bekvämt boende och gärna kortare resor med barn och barnbarn.

Varje kvartal lottar Kombilotteriet ut tolv miljonvinster. En av vinnarna får också snurra på Kombilotteriets jackpotthjul, med chans att vinna Jackpotten som i Norrköping var 5,5 miljoner. Dessa festliga tillställningar anordnas runt om i landet under ledning av Linda Rapp, känd från radio och tv.

Anders Jansson, VD Kombispel

E-post: anders.jansson@kombispel.se

Eric Widegren, Pressansvarig

E-post: eric.widegren@kombispel.se

Om Kombispels prenumerationslotterier

Kombilotteriet Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2011 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).

För ytterligare information, besök: www.kombispel.se