Petit Hotel AB

Under Linden ny medlem i Petit Hotel-familjen

Pressmeddelande   •   Aug 18, 2015 11:57 CEST

Pensionat Under Linden, beläget på kommungränsen mellan Ängelholms och Örkelljunga kommuner blir det 47:e hotellet i Petit Hotels nätverk i Sverige i Finland.

”Det finns en lång rad av kriterier som vi skulle uppfylla för att bli accepterade i Petit Hotel-nätverket. Men vi tyckte att allt som krävdes passar bra in på vårt pensionat, så därför ansökte vi och det är med stor glädje vi nu kan berätta att vi har blivit medlemmar i Petit Hotel-nätverket”, säger Randi Svendsen, vd och kock på Pensionat Under Linden.

Det hotell som ingår i Petit-Hotel-gruppen ska uppfylla följande kriterier:

• Vara oberoende
  • Beläget på landsbygden
  • Ha ett väldig bra kök där allt görs från grunden, primärt av närodlade och/eller ekologiska råvaror
  • Ett hållbarhetstänk och en miljöprofil
  • En god servicenivå

”Utöver att det här hjälper oss att skärpa vårt sätt att driva hotell och restaurang på, hoppas vi självklart på att vi kommer att få flera gäster”, säger styrelseledamot Bent Jensen.

Också Petit Hotel välkomnar Under Linden i nätverket. Leena Höbinger, vd och grundare av Petit Hotel säger:

”Petit Hotel värnar om turismen på landsbygden och har som målsättning att förstärka de mindre privatägda hotellens möjligheter att öka sin konkurrenskraft med bland annat marknadsföring, gemensamma inköp och erfarenhetsutbyte. Vi ser fram samarbetet med Randi och Bernt på Under Linden, deras entreprenörsanda kommer att ge ytterligare tillskott i nätverket.”

På Ängelholms Turistbyrå tycker turistchef Lisbeth Holmåker att det är bra att Under Linden har valt att ansluta sig till Petit Hotel.

”Petit Hotel är ett bra val för gästen som söker det lilla personliga hotellet med vackra omgivningar och bra mat gjord på lokala råvaror. Det är en kvalitét och miljöcertifiering som jag tror att många gäster söker sig till. Under Linden kommer att tillhöra en kedja och få tillgång till en stor kundgrupp med bonusprogram med mera Detta kommer att öka Under Lindens synlighet och vi kan bara konstatera att det är ett mycket trevligt och välskött Pensionat och restaurang. Vi önskar dem stort lycka till.”

Pensionat Under Linden etablerades 1 juli 2014 i en gammal Skånsk gård från slutet på 1800-talet. I den gamla stallbyggnaden finns nu de första 3 av 10 planerade dubbelrum, alla med egen dusch och toalett. I den gamla huvudbyggnaden finns restaurang med plats för upp till 50 personer.

Restaurangen har öppet torsdag, fredag och lördag kväll och om hotellet har övernattande gäster. Maten tillagas primärt av lokala (Skånska) råvaror.

Kontaktinfo:

Pensionat Under Linden, tel: 0431-44 11 17

Randi Svendsen, vd och kock

Bent Jensen, styrelseledamot

Petit Hotel, tel 0225 412 60

www.petithotel.se

Leena Höbinger, vd

Ängelholms Turistbyrå, tel 0431-821 30

Lisbeth Holmåker, turistchef

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel består av 50 familjeägda och matglada hotell i Sverige och Finland och välkomnar både privatpersoner och konferensgäster. De flesta hotellen är belägna utanför städerna med närhet till sjö och natur. Petit Hotel ingår i organisationen Private Hotels Europe som omfattar 300 hotell.

Bilder och pressinformation finns på http://www.petithotel.se/press/